El dimecres 15 de febrer, al voltant d’uns 330 nens i nenes de 2n de primària de les escoles igualadines: Acadèmia Igualada, Ateneu Igualadí, Dolors Martí, Emili Vallès, Escola Pia, Gabriel Castellà, Garcia Fossas, Mare del Diví Pastor i Mowgli, i de l’escola Marta Mata  de Vilanova del Camí, es van trobar a Can Papasseit per fer la posada en Comú de la Unitat Didàctica Interdisciplinària que, impulsada per les escoles de municipals d’art i de música d’Igualada, organitza l’ajuntament d’Igualada amb el suport de l’ajuntament de Vilanova del Camí.

Prèviament, tots els mestres havien fet dues sessions de formació, de música o de plàstica segons la seva especialitat, amb Kike Cuadros: actor, ballarí, músic i professor, i amb Patrícia Picón: llicenciada en Belles Arts, il·lustradora, dissenyadora i professora de l’escola d’art Gaspar Camps.

L'alumnat va començar la jornada fent una cercavila des de les seves escoles fins a can Papasseit, portant un tros de “terra, aigua, aire o foc” a les mans (unes caixes de cartró degudament pintades que més tard, juntament amb les samarretes que havien estampat i el maquillatge que es pintarien a la cara formarien l’escenografia i l’indumentària de cada un dels elements dissenyats per la Patrícia). A mesura que les escoles arribaven, unes es quedaven a la pista polivalent a assajar amb en Kike i les altres anaven a un altre espai a maquillar-se. Desprès s’intercanviaven els papers i al final quan tots van haver assajat i ja estaven maquillats van sortir a la plaça a esmorzar coca i xocolata, cortesia del gremi de flequers de l’Anoia.

Fotografia Cristian Haro (EMA)

Un xic més tard, cap a les 11, es va fer l’estrena de la UDI “Un Viatge Ple d’Emocions”. Per grups d’escoles, mentre sonaven diferents sons de la natura per donar més força a la representació i en Kike explicava un conte format a partir de idees i frases que els alumnes havien escrit prèviament a les seves escoles, l’alumnat, convertit en follets d’aire, d’aigua, de foc i de terra, expressava corporalment les emocions que sentien quan interpretaven els diferents estats de cada element: de la tranquil·litat d’un rierol o de la flama d’una espelma a la força d’un tsunami o de l’explosió d’un volcà, de la serenitat de la terra a l’inquietud d’un terratrèmol, de la pau d’un aire tranquil a l’angoixa d’un huracà... En finalitzar l’actuació d’un element cada una de les escoles que en formava part mostrava a la resta un petita coreografia de percussió corporal que s’havia creat a la classe.

Com a comiat i amb la presencia d’Eva Maria Vadillo, regidora d’ensenyament de l’ajuntament de Vilanova del Camí, es va fer entrega als formadors i als mestres de cada escola d’un llibret amb un recull de fotografies dels treballs realitzats a cada escola i de tot el procés formatiu i creatiu.

Pel caràcter pedagògic de l’activitat i pel tipus d’espai on es va desenvolupar no va ser factible la presencia de públic, però qui hi tingui interès pot entrar al web de l’ajuntament de Vilanova del Camí i veure els reportatges de fotografia i de Vídeo que Adrian Haro (alumne de l’escola d’Art d’Igualada) i Vilanova TV, respectivament, van fer de l’activitat.

Share